TECHNIKY ÚSPĚŠNÉHO LEKTORA
„Dělat to, co je správné a rozumné, je v každém období života především nudné.“
Francois de la Rochefoucauld
Dlouho jsem žil v představě, že lektor má informovat a naučit. Jenže v praxi jsme dostávali desítky informací, které jsme k práci nepotřebovali. A co se dá za těch pár hodin naučit? Snad nějaký banální postup. Je tragické, když lidé prosedí svou energii na školení. Je úžasné, když je dokážeme zaujmout, inspirovat a pomůžeme prosadit se.
- Úvod – co se rodí v hlavách dospělých posluchačů
-
- Proč to vlastně dělám? Cíle, pravidla a můj podíl na (ne)úspěchu akce,
- Negativní postoje a scénář pro krizové situace,
- Pár poznámek pro uživatele mozku
-
- Dospělý a tzv. globální učení,
- Fyziologická připravenost k výkonu,
- Nuda na tréninku – zásady učení v praxi
-
- Pracujeme s křivkou koncentrace – jak úspěšně posluchače vypnu,
- Co můžu udělat s tématem, které je nudné, suché a stále se opakuje,
- Úspěch se rodí u psacího stolu – příprava tréninku
-
- Co dělá profesionál, zisky a ztráty přípravy,
- Analýza posluchačů, prostředí a obsahu,
- Vizuální podpora tréninku
-
- Problémy s pomůckami – lidé si lépe pamatují ty špatné,
- Kdy je potřebuji. Přitažlivost pomůcek,
- Osobnost lektora – řečí těla k podpoře tréninku
-
- Posilujeme image, držení těla, hra se vzdálenostmi, mimika, oči, gesta, hlas,
- Síla a kouzlo slova – řeč má být zajímavá a dynamická,
- Struktura hodiny
-
- Silný úvod – pozitivní emoce, užitek a překvapení,
- Práce s posluchači – udržuji aktivitu. Pár tipů, jak se dá žít s trémou,
- Praktické tipy, inspirace – to nejlepší pro praxi
-
- Rekapitulace nápadů ze všech cvičení a výběr nejužitečnějších.