PRACUJEME V TÝMU    

„V mnoha firmách je vedení lidí to, co se dělá, jen když zbude čas.“ J. Welch

Spolupráce nevznikne tím, že ji nařídíme a nakonec nevznikne ani kursu týmové spolupráce. Pomoci jí na svět můžeme tím, že vytvoříme podmínky pro to, aby se lidem spolupracovat vyplatilo. Práce v týmech je jednou z cest. Aby to nebylo drahé a komplikované, tak si odpovíme na otázky – pro jaké úkoly je tým vhodný, jak jej sestavit a jak jej vést.

  • Jaké týmy máme a jaké týmy chceme
    • Vydáváme se na cestu – co vložím, to dostanu. Cíle a pravidla,
    • Tým = společné sdílení myšlenek a zachování individuální rozmanitosti,
  • Zisky a ztráty týmové práce. Funkční a nefunkční týmy
    • Týmová práce a zmatek, ztráta času, peněz i energie,
    • Je to úkol pro jednotlivce nebo pro tým? Kdy je užitečné pracovat v týmu,
  • Jednotlivec kontra kolektiv
    • Hlavní účel existence týmu, vazby na cíle firmy,
    • Potřeby jednotlivce a týmu – principy a jejich vzájemná závislost,
  • Sestavujeme tým. Týmové role a jejich charakteristika
    • Odlišnost členů týmu = pozitivní a konstruktivní fakt,
    • Vedoucí týmu – úkoly a dovednosti,
  • Dynamika týmu a příjemná pracovní atmosféra
    • Důvěra a delegování. Fáze budování, formování a stmelování týmu,
    • Chování členů týmu v jednotlivých fázích,
  • Facilitace týmové komunikace
    • Proces týmových porad a role účastníků. Zadávání úkolů, zpětná vazba,
    • Hodnocení výkonu. Zásady pro přípravu, vedení a ukončení rozhovoru + chyby,
  • Praktické tipy, inspirace – to nejlepší pro praxi
    • Rekapitulace nápadů ze všech cvičení a výběr nejužitečnějších.