PRACUJEME V TÝMU
„V mnoha firmách je vedení lidí to, co se dělá, jen když zbude čas.“ J. Welch
Spolupráce nevznikne tím, že ji nařídíme a nakonec nevznikne ani kursu týmové spolupráce. Pomoci jí na svět můžeme tím, že vytvoříme podmínky pro to, aby se lidem spolupracovat vyplatilo. Práce v týmech je jednou z cest. Aby to nebylo drahé a komplikované, tak si odpovíme na otázky – pro jaké úkoly je tým vhodný, jak jej sestavit a jak jej vést.
- Jaké týmy máme a jaké týmy chceme
-
- Vydáváme se na cestu – co vložím, to dostanu. Cíle a pravidla,
- Tým = společné sdílení myšlenek a zachování individuální rozmanitosti,
- Zisky a ztráty týmové práce. Funkční a nefunkční týmy
-
- Týmová práce a zmatek, ztráta času, peněz i energie,
- Je to úkol pro jednotlivce nebo pro tým? Kdy je užitečné pracovat v týmu,
- Jednotlivec kontra kolektiv
-
- Hlavní účel existence týmu, vazby na cíle firmy,
- Potřeby jednotlivce a týmu – principy a jejich vzájemná závislost,
- Sestavujeme tým. Týmové role a jejich charakteristika
-
- Odlišnost členů týmu = pozitivní a konstruktivní fakt,
- Vedoucí týmu – úkoly a dovednosti,
- Dynamika týmu a příjemná pracovní atmosféra
-
- Důvěra a delegování. Fáze budování, formování a stmelování týmu,
- Chování členů týmu v jednotlivých fázích,
- Facilitace týmové komunikace
-
- Proces týmových porad a role účastníků. Zadávání úkolů, zpětná vazba,
- Hodnocení výkonu. Zásady pro přípravu, vedení a ukončení rozhovoru + chyby,
- Praktické tipy, inspirace – to nejlepší pro praxi
-
- Rekapitulace nápadů ze všech cvičení a výběr nejužitečnějších.